Jak zmniejszyć koszty magazynowania danych?

Nowoczesne przedsiębiorstwa nie wyobrażają sobie pracy i prawidłowego funkcjonowania bez komputerów. Firmy tworzą codziennie wiele dokumentów, których przechowywanie wymaga wynajęcia serwera, co oczywiście wiąże się z kosztami. W jaki sposób można zmniejszyć te wydatki? Czy istnieją darmowe rozwiązania umożliwiające magazynowanie danych?

Przechowuj dane w wirtualnej chmurze

Na rynku istnieje wiele darmowych stron, które umożliwiają przechowywanie sporej ilości danych, a także współdzielenie ich z innymi pracownikami czy kontrahentami. Doskonałym przykładem tego rozwiązania jest Google Drive, który w darmowej wersji umożliwia przechowywanie aż 15 GB dokumentów. W takiej wirtualnej przestrzeni można magazynować między innymi zdjęcia, pliki tekstowe, filmy i wiele innych dokumentów. Wszystkie dane są doskonale chronione przed osobami nieuprawnionymi, a wgląd do nich mają jedynie konkretne osoby, którym pliki zostały udostępnione. Istnieje także możliwość pozyskania linku do rozpowszechniania dokumentów, wówczas dane może przeglądać każda osoba, która dysponuje odpowiednim odnośnikiem.

Google Drive to rozwiązanie powszechnie wykorzystywane przez firmy i osoby prywatne. Jeśli zabraknie miejsca na dysku, zawsze można wykupić dodatkową przestrzeń, która pomieści jeszcze więcej plików. Pakiet 100 GB kosztuje obecnie 1,99 USD miesięcznie, a 1 TB – 9,99 USD. Taka pojemność w zupełności wystarczy niewielkiej firmie, może także posłużyć do celów prywatnych.

Archiwizacja i przechowywanie danych elektronicznych
Archiwizacja i przechowywanie danych elektronicznych (źródło: rhenus-data.pl)

Jakie inne chmury warto wykorzystać?

Przechowywanie dokumentów na wirtualnym dysku umożliwia oczywiście nie tylko Google. Bardzo popularny wśród firm jest Dropbox, który jednak w wersji darmowej umożliwia przechowywanie tylko 2 GB danych. Na potrzeby biznesowe jest zdecydowanie za mało. Wykupienie miejsca o pojemności 1 TB kosztuje podobnie jak w przypadku Google Drive – 9,99 USD miesięcznie. Nieco więcej darmowej pamięci oferuje wirtualna chmura marki Box. Użytkownicy mogą wykorzystać 10 GB miejsca, jednak tu także występują pewne ograniczenia. Plik zamieszczony na dysku nie może przekraczać 250 MB, co może być uciążliwe zwłaszcza dla osób przechowujących na wirtualnym serwerze filmy.

Wirtualny dysk dla fanów Apple

Technologiczny gigant również udostępnia klientom chmurę w wersji darmowej, a także więcej miejsca po wykupieniu abonamentu. Bezpłatna pamięć liczy niewiele, bo 5 GB, jednak użytkownicy platformy Apple iCloud chwalą inne zalety tego rozwiązania. Osoby korzystające ze sprzętów marki Apple mogą błyskawicznie importować dane do wirtualnej chmury – wystarczy przeciągnąć je myszką. Wykupienie 1 TB pojemności wiąże się z wydatkiem w wysokości 19,99 euro miesięcznie, jest to więc zdecydowanie wyższa kwota niż w przypadku Google Drive czy Dropbox.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa