kontakt z klientem

Jak utrzymać pozytywne relacje z klientem

Najlepiej dla naszego przedsiębiorstwa, gdy każdy klient jest maksymalnie zadowolony. Klienci jednak oczekują od usługodawców najwyższej jakości wszystkiego, za co płacą, sprawnie przeprowadzonej usługi i czegoś więcej. Pozytywnych relacji, które będą podtrzymywane przede wszystkim przez usługodawców.

Klient jest najważniejszy

Klient to motor naszego biznesu – im więcej osób korzysta z usług naszej firmy, tym większe zyski udaje się osiągnąć. Jak się okazuje, najwięcej dbamy o te osoby, które jeszcze nie korzystały z oferowanych przez nas usług czy produktów. Stąd oferujemy kody rabatowe za pierwsze zakupy, zachęcamy do przyprowadzenia znajomego, dodajemy podarunki. Niestety promując nowych klientów, bardzo często zapominamy o tych osobach, które już korzystały z naszych usług. Ich obowiązują normalne ceny. W takiej sytuacji klient nie czuje się doceniony za swoją lojalność i pójdzie tam, gdzie jako nowy klient, otrzyma pewne przywileje. Starych klientów trzeba traktować z większą pieczołowitością niż klientów nowych. By klient mógł się czuć komfortowo, wystarczy wprowadzić długoterminowy system rabatowy, gdzie wysokość promocji zależy od częstotliwości zakupów. Klient musi wiedzieć, że czeka na niego coś absolutnie wyjątkowego.

Zawsze dotrzymuj słowa

Nie właściciel, nie kierownicy poszczególnych działów, ale klienci są najważniejsi. Jeśli zatem chcemy sprawić, że będziemy mieć pozytywne relacje z klientem, musimy dać mu to, czego oczekuje i za co zapłacił. Jeśli klient zamawia w sklepie produkt, oczekuje, że otrzyma go w niskiej cenie i w ekspresowym tempie. Oczywiście – nie zawsze jest to możliwe. Można jednak zadbać o to, by wiedział, jak długo ma czekać na sprowadzenie produktu, ile będzie trwała wysyłka. A jeśli już coś obiecasz – zawsze dotrzymaj słowa. Podobnie jest z jakością oferowanych usług lub produktów. Jeśli obiecujesz, że maska do włosów wygładzi i przywróci miękkość, to tak właśnie powinna działać. W innym razie klient wystawi niepochlebną opinię, a to negatywnie wpłynie na pozycję sklepu w świadomości klientów.

Klient lubi wiedzieć

Jeśli klient jest fanem jakiejś usługi lub produktu, warto go na bieżąco informować o zbliżających się promocjach czy dostępnych kodach rabatowych. Taki informacje mogą być rozsyłane tradycyjną pocztą. Młodsza grupa docelowa może dowiedzieć się o promocjach wprost ze strony internetowej producenta lub sklepu. Co jeszcze lubią wiedzieć klienci? Na przykład, jak danego produktu mogą używać. Warto więc prowadzić blog, na którym zamieszczane będą porady, wskazówki i wiele innych informacji, które zachęca klienta do częstszego odwiedzania sklepu. Dzięki temu będzie się on czuł zaopiekowany – jeśli będzie miał problem ze sposobem użycia produktu, wówczas bez trudności znajdzie odpowiedź na swoje wątpliwości. Firma będzie tu występować w roli eksperta, który podpowie i doradzi.

Jak wpływać na utrzymanie pozytywnych relacji z klientem?

Jedną z nowoczesnych form wpływania na kształtowanie pozytywnych relacji z klientem jest e-mail marketing, czyli prowadzenie działań marketingowych za pośrednictwem skrzynki pocztowej. Metoda ta daje wiele korzyści: jest niedroga i szybka, a do tego ma duży zasięg. Mówiąc o e-mail marketingu mamy na myśli wszystkie treści, które można przesłać drogą mailową: newsletter, katalog sprzedażowy, ogłoszenia, biuletyny informacyjne. E-maile dają nieskończenie wiele możliwości nawiązania pozytywnych relacji z klientem, że szkoda ich nie wykorzystać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa