Jak reklamować biznes lokalny

Właśnie założyłeś albo planujesz założyć firmę, która będzie działała wyłącznie lokalnie? To wcale nie znaczy, że kliencie sami wpadną na to, że już tu jesteś i czekasz, aż przyjdą. Musisz się im pokazać zareklamować, zdobyć zaufanie. Przychodzą Ci na myśl tylko ulotki? Sposobów jest dużo więcej! Oto kilka sprawdzonych sposobów na skuteczną reklamę lokalnego biznesu.

Określ grupę docelową

Nim zdecydujesz się na jakąkolwiek formę reklamy, określ swój target, czyli grupę potencjalnych klientów, do której chcesz dotrzeć. Pomyśl, kim oni są – dziećmi? staruszkami? kobietami? lubią przepych, czy klasyczną elegancję? mają zasobne czy skromne portfele? Tworząc swój przekaz reklamowy, zawsze miej na uwadze to kim są Twoi klienci – słowa, które wybierzesz, formy, a nawet kolory będą miały tu ogromne znaczenie – mogą ich zaprosić do Twojej siedziby albo od niej odstraszyć.

Oznakuj firmę

I nie czekaj z tym, aż się urządzisz i zadomowisz. Ronisz remont lokalu? Zrób wielki szyld: „Tu powstaje…!” – będą z zaciekawieniem przyglądać się, jak, się dla nich szykujesz i czy już otwarte. Gdy już rozpoczniesz działalność, zadbaj, aby łatwo było Cię znaleźć – dobrze oznakuj miejsce działalności i dojazd do lokalu – bez tego nawet najlepsza reklama telewizyjna nie pomoże. Zrób szyldy, drogowskazy, strzałki, ustaw standy i tablice. Nikt nie może Cię przeoczyć.

Rozdaj ulotki

Tak, ulotki będą jak najbardziej potrzebne i to nie jeden raz, a cyklicznie. Gdy ją zaprojektujesz, pokaż ją najpierw kilku osobom, niech sprawdzą czy nie ma na niej błędów, czy jest zrozumiała i czy faktycznie trafi do Twojej grupy docelowej. Dobrym pomysłem jest osobiste wyjście do ludzi ze swoimi ulotkami – zobaczą Cię, zarazisz ich swoim entuzjazmem i ekscytacją. Większą zaś ich liczbę przeznacz na rozniesienie po skrzynkach na listy i do rozdania na ulicy. Pewnie spora część trafi do kosza, ale nie przejmuj się tym – już zasiałeś w klientach ziarenko ciekawości.

Lokalna prasa i komunikacja miejska

Każde miasteczko, gmina, wieś ma dziś swoją gazetę z lokalnymi wiadomościami i wydarzeniami. Niereklamowanie się w niej to wielki błąd. Zwykle są one darmowe dla mieszkańców i są jedynym źródłem bieżących wydarzeń, więc oczy mieszkańców dzielnicy czy gminy na pewno padną tu na Twoją reklamę.

Mieszkańcy okolicy z pewnością korzystają z konkretnych numerów autobusów na trasie, którą muszą przebyć codziennie do szkoły i pracy – bądź też tam. Wykorzystaj swoje ulotki czy plakaty do zawiśnięcia w przeznaczonych do tego ramkach i daj się zauważyć znudzonym drogą podróżującym.

To tylko kilka pomysłów na zaistnienie w lokalnej społeczności. A najważniejsze to nie ustawać – nie wystarczy jedna akcja na początku – bądź wciąż obecny w świadomości swoich klientów i bądź kreatywny i aktywny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Identyfikator *
E-mail *
Witryna internetowa